m.babij@lntu.edu.ua

Бабій Микола Федорович

Основне місце роботи

Факультет цифрових, освітніх та соціальних технологій

Кафедра соціогуманітарних технологій

Доцент

Бабій Микола Федорович, доцент кафедри соціогуманітарних технологій

Написати повідомлення
Написати повідомлення

Біографічна довідка

  • Українець, народився 22 жовтня 1963 року у місті Ніжин Чернігівської області.
  • З 1970 до 1980 року навчався у Рівненській середній школі № 13. У 1980 році став студентом природничо-географічного факультету Луцького державного педагогічного інституту імені Лесі Українки.
  • По завершенню у 1985 році за наказом був прийнятий на посаду вчителя географії у середній школі № 13 м. Рівне. З 1985 до 1987 року служив у протиповітряних військах Збройних сил. Після демобілізації поновлений на посаді вчителя географії та біології у середній школі № 24 м. Рівне.
  • У 1990 році прийнятий на посаду асистента кафедри психології Луцького державного педагогічного інституту імені Лесі Українки.
  • 1992-1995 р.р. – аспірант лабораторії навчання при науково-дослідному інституті АПН України імені Г.С. Костюка. В 1995 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Формування природничих понять в учнів п’ятих класів» за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. У вересні цього року був прийнятий на посаду старшого викладача кафедри психології.
  • У 1998 році в результаті реформування кафедри психології та створення відділення психології при Інституті соціальних наук призначений на посаду завідувача кафедри педагогічної та вікової психології. На цій посаді працював більше 10 років.
  • У 2000 році отримав звання доцента. На даний час на цій же посаді працює на кафедрі педагогічної та вікової психології.
  • У 2003 році присвоєно звання почесного професора Університету «Україна».
  • До кола наукових інтересів входить проблематика психологія поведінки осіб шкільного віку, психологія навчання та розумового розвитку, психологія вищої школи.
  • З1 вересня 2023 року доцент кафедри соціогуманітарних технологій Луцького національного технічного університету

 

 

 

  • З 1970 до 1980 року навчався у Рівненській середній школі № 13. У 1980 році став студентом природничо-географічного факультету Луцького державного педагогічного інституту імені Лесі Українки.
  • По завершенню у 1985 році за наказом був прийнятий на посаду вчителя географії у середній школі № 13 м. Рівне. З 1985 до 1987 року служив у протиповітряних військах Збройних сил. Після демобілізації поновлений на посаді вчителя географії та біології у середній школі № 24 м. Рівне.

 

  • У 1990 році прийнятий на посаду асистента кафедри психології Луцького державного педагогічного інституту імені Лесі Українки.
  • 1992-1995 р.р. – аспірант лабораторії навчання при науково-дослідному інституті АПН України імені Г.С. Костюка. В 1995 році захистив кандидатську дисертацію на тему «Формування природничих понять в учнів п’ятих класів» за спеціальністю 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. У вересні цього року був прийнятий на посаду старшого викладача кафедри психології.
  • У 1998 році в результаті реформування кафедри психології та створення відділення психології при Інституті соціальних наук призначений на посаду завідувача кафедри педагогічної та вікової психології. На цій посаді працював більше 10 років.
  • У 2000 році отримав звання доцента. На даний час на цій же посаді працює на кафедрі педагогічної та вікової психології.
  • У 2003 році присвоєно звання почесного професора Університету «Україна».
  • До кола наукових інтересів входить проблематика психологія поведінки осіб шкільного віку, психологія навчання та розумового розвитку, психологія вищої школи.
  • З1 вересня 2023 року доцент кафедри соціогуманітарних технологій Луцького національного технічного університету

 

  • Відповідальний за виконання науково-експериментального проекту за темою: «Диференціація та профілізація навчання в умовах сучасного закладу освіти» на базі комунальний заклад загальної середньої освіти "Луцький ліцей №14 імені Василя Сухомлинського Луцької міської ради" Волинської області». Строки виконання: жовтень 2023 р. – червень 2028 р. 

  • Науковий консультант проекту: «Моделювання інноваційного освітнього простору в умовах інтегрованого підходу до навчання» на базі комунального закладу «Луцький навчально-виховний комплекс «Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського» Луцької міської ради Волинської області».
  • 2014-2019 рр. керував науковим проектом «Розвиток інтелектуально-творчого потенціалу особистості в умовах інноваційно освітнього середовища». Здійснював наукове керівництво учнівськими науковими роботами у рамках зазначеного проекту.
  • З 2008-2013 рік був науковим керівником регіонального наукового проекту «Комплексне експериментальне дослідження психолого–педагогічного супроводу творчо обдарованих учнів різних вікових категорії на базі НВК „ДНЗ–ЗОШ І ступеня –гімназії №14” м. Луцька.
  • З 2018-2023 керівник наукового проекту «Моделювання інноваційного освітнього простору в умовах інтегрованого підходу до навчання» на базі комунального закладу «Луцький навчально-виховний комплекс Гімназія №14 імені Василя Сухомлинського» Луцької міської ради Волинської області»
  • Відповідальний за виконання науково-експериментального проекту за темою: «Диференціація та профілізація навчання в умовах сучасного закладу освіти» на базі комунальний заклад загальної середньої освіти "Луцький ліцей №14 імені Василя Сухомлинського Луцької міської ради" Волинської області». Строки виконання: жовтень 2023 р. – червень 2028 р.

 

«Виховання як соціальний фактор в  становленні особистості»

«Нові підходи та методи формування професійних знань»

Статті Web of Science

2024

  1. SOCIAL ISSUES OF MODERNITY AND THEIR IMPACT ON SOCIO-PSYCHOLOGICAL HEALTH IN THE COMMUNITY / URL: https://www.magnanimitas.cz/14-01-xlii
Вітчизняні фахові наукові видання

2024

  1. «Діагностика психічного здоров’я першокурсників закладів вищої освіти в умовах воєнного стану» до друку у журналі «Психологічні перспективи», Луцьк : ВНУ, 2024. / URL: https://psychoprospects.vnu.edu.ua/index.php/psychoprospects/issue/view/32
  2. GENDER DIFFERENTIATION OF LIFE PROSPECTS IN EARLY ADOLESCENCE / URL: https://nor-ijournal.com/

2023

  1. Доцільність контекстно-модульного підходу у дуальній освіті. «Актуальні дослідження в соціальній сфері». Матеріали двадцять другої міжнародної науково-практичної конференції 17 листопада 2023 р. Одеса. С 149-151.
  2. Бабій М.Ф. Ревіталізація професійного здоров’я педагогів: вікові тенденції. Психологія ревіталізації : вікові та педагогічні виміри: монографія. Луцьк : Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2023. Розділ 2. С. 44-83.
  3. Схильність до ризику та імпульсивних дій у спортсменів різного віку. Психологічні перспективи. Вип. 41. Луцьк : Вежа, 2023. С 10-24. / URL: https://evnuir.vnu.edu.ua/bitstream/123456789/22619/1/2023-10-24.pdf

2022

  1. Види віктимної поведінки у юнацькому віці. Матеріали 14 Міжнародної науково-практичної конференції, м. Луцьк, 7-8 квітня 2022 року. С. 11-14
  2. Бабій М.Ф., Цимбаліст К.О. Трансформація навчальних інтересів першокласників у сучасних умовах. Соціальна адаптація людей літнього віку в сучасному суспільстві, ортобіоз та паліативна допомога із циклу: Психологічні складові сталого розвитку суспільства: пошук психологічного обґрунтування на виклики сучасності. Матеріали ІХ науково–практичної конференції та форуму університетів третього віку. Луцьк СНУ імені Лесі Українки, 2022. С. 51-53
  3. Бабій М.Ф. Фахова підготовка психолога в умовах контекстно-модульного навчання. Матеріали ІХ Міжнародної наукової інтернет-конференції «Психологічні основи здоров’я, освіти, науки та самореалізації особистості» 5 травня 2022 року, м. Луцьк
  4. . Бабій М.Ф. Ревіталізація професійного здоров’я педагогів: вікові тенденції. Психологія ревіталізації : вікові та педагогічні виміри: монографія. Луцьк : Волинський національний університет імені Лесі Українки, 2023. Розділ 2. С. 44-83.
    Пп. 4
  5. Схильність до ризику та імпульсивних дій у спортсменів різного віку. Психологічні перспективи. Вип. 41. Луцьк : Вежа, 2023. С 10-24.

2021

  1. Бабій М.Ф. Різноплановість віктимної поведінки у юнацькому середовищі. Соціальна адаптація людей літнього віку в сучасному суспільстві, ортобіоз та паліативна допомога із циклу: Психологічні складові сталого розвитку суспільства: пошук психологічного обґрунтування на виклики сучасності. Матеріали VІІІ науково–практичної конференції та форуму університетів третього віку. Луцьк СНУ імені Лесі Українки, 5 грудня 2021. С. 43-46
  2. Бабій М.Ф. Психологічні детермінанти професійного вигорання у сучасній школі. Матеріали VІІ науково-практичної інтернет-конференції (з міжнародною участю) (14-16 січня 2021 року)
  3. Бабій М.Ф. Детермінанти адитивної поведінки підлітків. Особистість і суспільство: методологія та практика сучасної психології. Матеріали 8 міжнародної науково-практичної інтернет конференції. 10-14 травня 2021 р. Луцьк. С 56-58.
  4. Бабій М.Ф. Генезис мотивації до навчання у першокласників з родин трудових мігрантів. Матеріали ХІІІ Міжнародної наукової інтернет-конференції «Психологічні основи здоров’я, освіти, науки та самореалізації особистості» 25-26 березня 2021 року, м. Луцьк
  5. Варіативність віктимної поведінки та міжособистої залежності у тинейджерів. Психологія: реальність і перспективи: збірник наукових праць. Вип. 17. Рівне : РДГУ. 2021. С. 14-21.
  6. Вікова редукція професійного здоров’я вчителів у сучасній школі. Психологія: реальність і перспективи: збірник наукових праць. Вип. 16. Рівне : РДГУ. 2021. С. 5-11.

2020

  1. Вплив трудової міграції батьків на мотивацію до навчання першокласників. Психологія: реальність і перспективи. Збірник наукових праць. Вип. 14. Рівне : РДГУ. 2020. С. 5-13.